ארה”ב: עובדי שדה התעופה חשודים שגנבו קנאביס ממזוודות נוסעים

צמד עובדים של חברת התעופה האמריקאית השלישית בגודלה בעולם נעצרו בחשד שבמשך שנים נהגו לגנוב קנאביס ממזוודות בשדה התעופה ולמכור אותו בשוק השחור

מחלקת המשפטים של ארה”ב הגישה כתבי אישום כנגד שני עובדים במערך הקרקע של חברת התעופה “יונייטד איירליינס” בשדה התעופה הלאומי בסן-פרנסיסקו, קליפורניה, בחשד שניהלו מערך מסודר לגניבת קנאביס ממזוודות נוסעים ושיווקו בשוק השחור.

צמד העובדים, ג’ואל דאן (שנחשד כמנהל המערך) ואדריאן ווב, צירפו על-פי החשד עד שלושה עובדים נוספים בשדה התעופה כדי לסייע להם במלאכת הגניבה והסלקת הקנאביס בשקיות אשפה בנפח 20-15 ליטר בטרם העברת השקיות לרכבים האישיים שלהם.

המערך המסודר פעל על-פי הערכות משטרת סן פרנסיסקו במשך כשלוש שנים, החל משנת 2020, ורק כעת הוא נעצר לאחר שהעובדים תועדו במצלמות האבטחה כשהם מעבירים שקיות אשפה אל מחוץ לשדה התעופה.

מטוס של חברת יונייטד אירליינס
מטוס של חברת יונייטד אירליינס (צילום: שאטרסטוק)

בעקבות התיעוד ניגשו שוטרים לחברים זוטרים בארגון בשעת מעשה ואלו נתפסו “על חם” עם יותר מ-13 ק”ג קנאביס. במהלך החקירה אחד מחברי הארגון הסכים לשתף פעולה עם המשטרה ו”הפיל” את שאר החברים.

המודיע סיפר לחוקרים בין היתר כי ראשי הארגון הציעו לו שכר של 2,000 דולר עבור כל משמרת שבה הוא ישתף איתם פעולה. לדברי המודיע, הגניבות התרחשו לעתים על בסיס יומי, מה שהניב לו משכורת שבועית של עד 10,000 דולר.

החזקה, צריכה ומכירה של קנאביס הן חוקיות כמובן במדינת קליפורניה, אולם ברמה הפדרלית בארה”ב נותר עדיין איסור חוקי לטוס בין גבולות מדינתיים עם קנאביס.

למרות האיסור בחוק, נוסעים שנתפסו עם כמות קטנה של קנאביס בשדה התעופה הלאומי של סן-פרנסיסקו לא הועמדו לדין ולעתים אפילו לא הוחרם מהם הקנאביס.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר